Konsultbyrå Stockholm

Conversionista blir en del av Curamando

Dagtiden spenderar jag som konsult på Curamando i Stockholm, där jag arbetar med olika kunder och bär ibland analyshatten, ibland trafikanskaffningshatten. För två år sedan började min personliga resa på ett företag som jag aldrig hört talas om – och vilken resa det varit. Curamando har växt från 20+ konsulter till 60+ under mina två år och nu i fredags så hände någonting magiskt och ganska episkt.

Curamando köpte Conversionista

Curamando har nu köpt Conversionista och helt plötsligt fått det mest kompetenta konverteringsteamet på marknaden. Utan att ta i.

På måndag morgon går alla nya kollegor på Conversionista till sitt kontor med ett helt gäng nya kollegor bara ett stenkast bort. Precis som vi, Curredutter, kommer göra på Vasagatan. Otroligt roligt och spännande.

Conversionista omsatte 22,7 miljoner kronor under 2016, men en vinst på knappt 2 miljoner kronor. Curamandos omsättning samma år landade på 42,3 miljoner kronor.

Att Curamando och Conversionista nu blivit ett, firades med en gemensam kräftskiva, fest och rundpingistävling.

Conversionista som varumärke, kontor och personal kommer att stå kvar. Men nyfikna konsulter från Curamando kommer säkert att trilla in under veckorna och fortsätta lära känna alla nya kollegor.

Läs mer hos ConversionistaBreakit, Resumé, Dagens Media.

Per Pettersson, skribent om digital marknadsföring och konsult i Stockholm. Syns oftast bakom en skärm i ett sökresultat eller powerpoint. Överdrivet glad i att föreläsa och träffa nya människor.

Standard

2 thoughts on “Conversionista blir en del av Curamando

    • Per Pettersson says:

      Bra fråga. Det kommer nog bli extremt spännande att väva ihop två koncept och expert-områden för ett bredare utbud mot kund, men samtidigt utan att tumma någonting på leveranskvalité.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.