Influencer marketing

Ingen filterbubbla längre

Ibland så kanske jag sitter och funderar lite för mycket på saker som kan kännas meningslöst. Men den senaste tiden, eller snarare från och med början av 2017, så har jag känt mer och mer att mitt digitala liv, intryck och åsikter är starkt påverkade av olika filterbubblor. Det som bubblar upp i mitt flöde på Facebook, oavsett nyhet, meme eller meddelande från en vän. Annonserna som riktas till mig på Instagram och statusuppdateringarna på Linkedin.

Continue reading

Per Pettersson, skribent om digital marknadsföring och konsult i Stockholm. Syns oftast bakom en skärm i ett sökresultat eller powerpoint. Överdrivet glad i att föreläsa och träffa nya människor.

Standard
Influencer marketing

Att skapa en annonsyta

Jag är otroligt fascinerad av begreppet influencer marketing och 2016 års buzzword, influencers. Influencer marketing är för tillfället högst upp på min förvirringslista. Alltså, min lista över saker som jag inte kan bli klok på – hur mycket jag än vänder och vrider på saken eller lyssnar på förståsigpåare.

Continue reading

Per Pettersson, skribent om digital marknadsföring och konsult i Stockholm. Syns oftast bakom en skärm i ett sökresultat eller powerpoint. Överdrivet glad i att föreläsa och träffa nya människor.

Standard